Nu verduurzamen

Welkom!

Waarom is duurzaamheid voor jou en jouw klanten een belangrijk thema?
In het klimaatakkoord staat dat in 2030 de eerste 1,5 miljoen bestaande woningen verduurzaamd moeten zijn. In 2050 moet dit aantal zelfs zijn toegenomen tot 7 miljoen. Het akkoord zorgt voor de nodige discussies over klimaatverandering, haalbaarheid en betaalbaarheid. Uit diverse onderzoeken blijkt een groeiend besef en interesse bij consumenten over het verduurzamen van hun woning. Wel is de consument onvoldoende bekend met de technische en financiële mogelijkheden.
De volgende stap is je te verdiepen in de technische mogelijkheden voor verduurzaming. Het goede nieuws is dat je geen technisch specialist hoeft te zijn om je klanten op de juiste manier te begeleiden. Via boxduurzaam.nl word je snel wijzer. Deze site geeft je begrijpelijke informatie over de (volgorde van) verduurzamen.

Maak duurzaamheid belangrijk in je gesprekken
De volgende stap is jouw klant bewust te maken van verduurzaming. Onze ervaring is dat het helpt om verduurzaming al tijdens het oriënterende gesprek op de agenda te zetten. Maak duurzaamheid net zo belangrijk als bijvoorbeeld rentevastperiode en arbeidsongeschiktheid. Interview de klant en achterhaal wat zijn/haar motivatie is om duurzame aanpassingen uit te voeren. Wooncomfort en een bijdrage leveren aan een betere wereld zijn voor klanten belangrijke redenen om te gaan verduurzamen. Boxduurzaam geen inzicht in het prijskaartje. De klant krijgt niet alleen inzicht in de kosten van verduurzaming, maar ook wat het effect is op de energierekening.

Bekijk onze verschillende labels via deze link.